ESTETYKA I PIĘKNY UŚMIECH
JAKOŚĆ I GWARANCJA
Gwarancja
Na wszystkie usługi stomatologiczne wykonane w Perfekt-DENT Pacjenci otrzymują gwarancję. Warunkiem udzielenia gwarancji są wizyty kontrolne
co najmniej raz na 6 miesięcy lub według indywidualnie ustalonego harmonogramu oraz regularne profesjonalne oczyszczanie zębów z kamienia i osadu.
WYPEŁNIENIA ŚWIATŁOUTWARDZALNE
- gwarancji udzielamy na 2 lata
- w przypadku braków w uzębieniu gwarancji udzielamy na 6 miesięcy
- w przypadku bruksizmu – 6 miesięcy
UZUPEŁNIENIA PORCELANOWE
- gwarancji udzielamy na 3 lat
- w przypadku braków w uzębieniu gwarancji udzielamy na 6 miesięcy
- jeśli Pacjent uzupełni wszystkie braki zębowe w ciągu 6 miesięcy gwarancję możemy przedłużyć do 5 lat
- w przypadku bruksizmu – zależy od indywidualnych warunków anatomiczno – protetycznych
WKŁADY KORONOWO-KORZENIOWE
- gwarancji udzielamy na 1 rok
- w przypadku braków w uzębieniu lekarz nie może udzielić gwarancji
- w przypadku bruksizmu – zależy od indywidualnych warunków anatomiczno – protetycznych
PROTEZY RUCHOME
- gwarancji udzielamy na 2 lata
- w przypadku nieuzupełnionych braków w uzębieniu udzielamy gwarancji na 3-6 miesięcy
- po uzupełnieniu wszystkich braków zębowych lekarz może przedłużyć gwarancję
- w przypadku bruksizmu – zależy od indywidualnych warunków anatomiczno – protetycznych
IMPLANTY
- gwarancji udzielamy na 5 lat
- w przypadku braków w uzębieniu gwarancji udzielamy na 6 miesięcy
- w przypadku bruksizmu – zależy od indywidualnych warunków anatomiczno – protetycznych
GWARANCJA NIE OBEJMUJE:
- prac tymczasowych (korony tymczasowe, protezy natychmiastowe)
- prac przy których pacjent został poinformowany o ograniczonej gwarancji lub jej braku, a które zostały wykonane na wyraźne życzenie Pacjenta
- jeśli bezpośrednio po wypełnieniu ubytku zęba okazuje się, że konieczne jest przeprowadzenie leczenia kanałowego, wtedy wypełnienie
wykonywane jest w ramach gwarancji, natomiast Pacjent ponosi koszty leczenia kanałowego
NIE PODLEGAJĄ GWARANCJI USZKODZENIA POWSTAŁE W WYNIKU:
- niedostatecznej higieny jamy ustnej
- nieprzestrzegania zaleceń lekarza odnośnie postępowania z uzupełnieniami protetycznymi
- nieprzestrzegania zalecanych wizyt kontrolnych
- nieszczęśliwych wypadków / urazów mechanicznych
- naturalnego zaniku kości i zmian w przyzębiu
- istniejącego schorzenia mającego niekorzystny wpływ na układ żujący (np. cukrzyca, osteoporoza, padaczka, stany po leczeniu chemio- i radioterapii)
- korekt wykonanych poza Perfekt-DENT
- złamań koron zębowych pomiędzy wizytami zębów będących w trakcie leczenia
W przypadku zaistnienia wady lub dolegliwości będącej wynikiem leczenia stomatologicznego Pacjent zobowiązany jest niezwłocznie do osobistego
zgłoszenia się do lekarza prowadzącego w terminie nie dłuższym niż 2 tygodnie od momentu wystąpienia problemu.
Gwarancje na protezy w świetle praw i obowiązków nabywcy oraz sprzedawcy
Protezy dentystyczne to przedmioty obrotu cywilnego, nabywane na zasadach sprzedaży konsumenckiej. Konsumentem jest nabywający je pacjent,
sprzedawcą - lekarz. Sprzedaż protez podlega przepisom prawa cywilnego, prawa medycznego oraz, niezależnie, regulacjom Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r.
o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (Dz.U. nr 141, poz. 1176). Z zapisów ustawy wynika, iż przez dwa lata od chwili wydania towaru nabywcy,
sprzedający odpowiada za niezgodność towaru z umową; udzielane gwarancje są ujęte w dokumencie gwarancyjnym, który jest wydawany nabywcy protezy.
Dokument ten powinien zawierać wszelkie informacje określające sposób dochodzenia roszczeń z tytułu gwarancji.
Gwarancja konsumencka określa prawa i obowiązki obu stron transakcji. Powinna ona też zawierać sformułowanie,
iż nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową.
Niedozwolone jest stosowanie zapisów ograniczających prawa nabywcy, ani nakazanie mu, by podpisał oświadczenie,
iż wie o wszelkich niezgodnościach towaru z umową. Nie można też w gwarancji stosować przepisów obcego prawa.
Przy sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się przepisów ujętych w art. 556 - 581 Kodeksu cywilnego, a dotyczących rękojmi i gwarancji.
Obowiązki sprzedającego względem konsumenta:
• poinformowanie: o cenie towaru oraz cenie jednostkowej; o producencie towaru, kraju pochodzenia, właściwościach towaru;
• zapewnienie warunków koniecznych dla sprawdzenia jakości sprzedawanego towaru;
• wydanie wraz towarem kompletnej dokumentacji sprzedawanej rzeczy, kart gwarancyjnych, instrukcji obsługi i konserwacji w języku polskim.
Odpowiedzialność sprzedającego pojawia się w chwili wydania towaru kupującemu. Jeśli towar jest zgodny z umową, oznacza to,
iż nadaje się on do celu, do którego został wytworzony, a jego właściwości odpowiadają cechom towaru tego rodzaju; nadaje się
do zamontowania i uruchomienia, o ile czynności te zostały wykonane przez sprzedawcę lub osobę za którą bierze on odpowiedzialność,
albo przez nabywcę, zgodnie z warunkami instrukcji obsługi. Pod uwagę brane są zapewnienia wynikające z oznakowania towaru i reklamy,
oraz podawanego terminu, w którym towar ma zachować deklarowane właściwości. Deklaracje producenta i importera są brane pod uwagę w takim samym stopniu.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową, jeśli nabywca wiedział o niej lub powinien był wiedzieć, kierując się rozsądkiem.
Uprawnienia kupującego (o ile w ciągu dwóch miesięcy od chwili wykrycia wady poinformuje o tym fakcie sprzedawcę):
• żądanie doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową poprzez nieodpłatną naprawę lub wymianę na towar nowy,
z uwzględnieniem zwrotu kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania;
• żądanie obniżenia ceny za towar lub prawo do odstąpienia od umowy – w przypadku, gdy usunięcie wady jest niemożliwe,
zbyt kosztowne lub naraziłoby kupującego na znaczne niedogodności.
Nabywca podlega ochronie ograniczonej czasowo: upływa ona po dwóch latach od chwili wydania towaru przez sprzedającego.
Jeśli w międzyczasie miała miejsce wymiana towaru niezgodnego z umową na nowy, termin dwuletni biegnie na nowo od chwili ponownego wydania towaru.
Jeśli od momentu stwierdzenia niezgodności towaru z umową minął rok, przedawniają się roszczenia nabywcy.
Termin ten może być krótszy, jeśli wcześniej upływają dwa lata od chwili wydania towaru kupującemu.
Precyzują to przepisy ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
Jeśli jednak sprzedający wiedział o niezgodności towaru z umową i nie poinformował o tym kupującego, bieg tych terminów nie wyłącza wykonania uprawnień konsumenta.
Zapraszamy do nowoczesnego gabinetu dentystycznego.
Profesjonalizm, indywidualne podejście do każdego pacjenta i miła atmosfera to nasze atuty.
Perfekt-DENT zapewnia Państwu kompleksową opiekę stomatologiczną .